2014. április 7., hétfő

A kezdet / Start

Gondoltam azzal kezdeném az első bejegyzést, hogy elmesélem, hogyan is kezdtem neki a gyöngyfűzésnek.
Mindig érdekeltek a kézzel készített dolgok, ezért már kiskoromban is állandó kellékeim voltak az olló, ragasztó, színes papír, festékek és sok hasonló. A gyöngyfűzést is kipróbáltam, de akkor még nem fordult meg a fejemben, hogy ezzel komolyabban foglalkozzak.
Régen nem is rajongtam a gyöngy ékszerekért, mert sosem láttam olyat amit szívesen hordanék.
Nemrégiben részt vettem egy kézműves tanfolyamon, ami keretén belül kézműves technikákat tanítottak. A lényege nem az volt, hogy elsajátítsuk a szakma fortélyait, hanem hogy a tanultakat tovább tudjuk adni gyerekeknek. Nekem viszont a gyöngyfűzés valahogy megragadt a fejemben és elkezdtem nézelődni az interneten lássuk mit találok. És tátva maradt a szám, amikor megláttam, mennyi gyönyörű ékszert lehet készíteni gyöngyökből. Kezdtem keresgélni az ingyenes mintákat, és bizony rengeteget találtam. De persze kellet egy kis anyagi befektetés, hogy gyöngyöket tudjak venni, és egy kicsit tartottam tőle, ezért elsőre csak olcsó gyöngyöket vettem... így szúrtam ki saját magammal, mivel ezekből az olcsó gyöngyökből egyetlen komolyabb mintát sem tudtam elkészíteni. Na de az okos a másén én a saját káromon tanultam, és elkezdtem keresgélni, hol tudnék jó árban beszerezni minőségi gyöngyöket. Miután az ország összes gyöngyös weboldalát végignéztem találtam egy jó oldalt, ráadásul a cég elég közel van a lakhelyemhez. Rendeltem Tohokat, cseh csiszolt gyöngyöket, swarovski kristályokat, ásványokat stb. és kezdődhetett a móka.
Sok mintát kipróbáltam, volt ami bevált, és sok olyan ami nem, de ahogy egykori fotós tanáromtól tanultam, ami nem sikerült széttépjük (gyöngyök esetében lebontom) és kezdhetjük elölről.
Hogy hogyan sikerültek ezek a minták, a következő bejegyzésekben mutatom meg :)

                                                                                                                                                                   
I was always interested in handmade things, due to their special feel and energies.
Handcrafted items are like art, as the final result always reflects personal marks, left by the creator.
While trying to fulfill my creative ambitions, I've experimented with various forms of art, such as painting, writing, film directing, but no matter how I loved all these, I just couldn't find myself at the end of process.
Once on an artizanal course I had a chance to learn beading. I started looking around for some information, downloaded a few patterns from the internet and let the fun begin.
Soon I bought my first dose of beads, tohos, czech beads, minerals, swarovskis, thence I became addicted.
I'm constantly trying to put my best in all my creations, and I truly hope whoever wears them, will have at least as much joy, as I had making them.
Just how one of my proffesors usually says: "A creation reaches people, when the creators conception meets the emotions of people targeted"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése